Automobil oblikovan vašom maštom

U svakoj industriji primarni cilj je zadovoljiti specifične potrebe kupaca, privući njihovu pažnju i zadiviti ih najnovijim proizvodima ili  uslugama. Automobilska industrija ostavlja puno prostora AR/VR tehnologijama da prikažu svoju pravu moć. AR aplikacije su namenjene za prezentovanje i promociju automobila na skroz drugačiji način. Ovo je siguran put da se napravi pravi bum i skrene pažnja na sebe.

Svake godine proizvođači automobila imaju sjajnu priliku da svoje modele izlažu na sajmovima koji se održavaju širom sveta. Kako se granice pomeraju neophodno je svake godine kupcima obezbediti nešto drugačije što će ih zainteresovati i privući. Kako bi osvojili pažnju i naklonost potrošača, proizvođači mogu iskoristiti prednosti AR aplikacija. To je zaista fantastično i u ovom trenutku inovativno.

Ogroman sajamski prostor sa više desetina izlagača koji imaju istu mogućnost i šansu za prodaju i ostvarivanje ogromnih profita. Ali postavlja se pitanje kako se diferencirati? Kako biti drugačiji? Naravno da su podjednako bitni i kvalitet i izgled kao i performanse automobila, to se podrazumeva. Ali ono što se očekuje i što kupci žele je interesantna, inovativna i nesvakidašnja promocija. A to više nije lako.

Tržišna utakmica između brendova je surova i nemilosrdna. Svi koriste različita sredstva prezentacije i reklamiranja kako bi prisvojili što više ljubitelja svojih marki. Ali šta je neophodno, šta je ključ svake prodaje? Neophodan je taj momenat zabave, drugačiji i inovativni pristup koji svakoj prodaji daje posebnu draž. Emocije su ono što kupac pamti. I zato mu treba pružiti nešto što je novo i neviđeno jer to privlači pažnju i budi sećanje na određeni brend.

AR Automobil oblikovan vašom maštom

Uzmimo na primer slučaj da neki poznati proizvođač automobila ima u planu da u narednom periodu izbaci novi model. Sajam bi bio idealna prilika za njegovu najavu i prezentaciju. Važno je razbuktati osećanja i očekivanja. Najaviti nešto u stilu “Automobil oblikovan vašom maštom” i  onda ga prezentovati uz pomoć AR aplikacije. Da bi auto bio prikazan, na ovaj način, neophodan je logo kompanije (kao marker), telefon ili tablet i valcer oko imaginarne karoserije može da počne. AR  omogućava realistični prikaz određenog modela u 3D obliku. Iako automobil još nije proizveden, kupac može da ga vidi na ovaj način.

Može da se uoči svaki detalj, šara i aerodinamička linija. Taj doživljaj razgledanja AR automobila se graniči sa pravom magijom. Automobila fizički nema ispred vas, ali ipak postoji na telefonu. Možete da ga vidite sa svih strana, ali ne možete da ga dodirnete. To su nove tehnologije. Oživljavaju maštu. Igraju se sa osećanjima. Bude dete u svakom. I, naravno, menjaju marketing iz korena.

Međutim, pored sajmova, AR aplikacije mogu da nađu svoju upotrebu i u salonima automobila. Ako kupac želi da kupi određenu marku automobila u crnoj boji, a izložena je bela, uz pomoć ove tehnologije prodavac može potencijalnom kupcu prikazati kako željeni model izgleda u svim bojama. Pored toga može da se u određenoj meri promeni oblik i izgled enterijera, kao što su presvlake na sedištu, raspored na kontrolnoj tabli, izgled guma i felni itd.

I na kraju šta dobijate?

Pored uštede vremena, dobijate izgled željenog automobila u roku od nekoliko sekundi. Na primer, hoćete crnu boju karoserije, sa kožnim sedištima i krem-zlatnom kontrolnom tablom. Klik. I eto ga, baš takav kakvog ste želeli. A možda ste se i predomislili, pa želite da probate ipak sivu boju. Može. Klik. Muški deo populacije posebno obraća pažnju na izgled felni. One, takođe, mogu da se menjaju i prilagođavaju. Sve na klik.

I tako kada ste isprobali sve kombinacije i izabrali enterijer i eksterijer koji vama odgovara, možete da poručite vašeg ljubimca.

Prednosti?

Nema iznenađenja prilikom dostave. Dobijate baš to što ste naručili. Do detalja.

Belog džipa sa koferom na staklenom krovu.

Dodatne prednosti AR aplikacija

Međutim tu nije kraj. Benefiti su zaista brojni. Pored svega nabrojanog, proizvođači automobila mogu još svojim vernim kupcima omogućiti da putem AR aplikacije isprobaju vožnju u najnovijem modelu čija se proizvodnja tek planira. Kupac može probati da vozi auto bez fizičkog prisustva u njemu, tako što započinje probnu AR vožnju  zasnovanu na trodimenzionalnim efektima bez držanja stopala unutar automobila. Postoji mogućnost da se vidi i spoljni svet kroz prozore, a time se dobija bolji doživljaj vožnje.

Svakom vozaču na prvom mestu su sigurnost i bezbednost. Trenutak nepažnje može da izazove velike posledice i zbog toga koncentracija mora i treba da bude na najvišem mogućem nivou. Međutim u poslednje vreme saobraćajne gužve su velike, ogroman je protok automobila i pešaka. Savremeni život nameće puno obaveza. U jednom trenutku dolazi bezbroj informacija koje treba smestiti i obraditi. Vožnja postaje sve manje zadovoljstvo upravo iz tog razloga što su putevi krcati, pešaci sve više nemarniji, a saobraćajni znaci, u celoj toj gužvi, zanemarljivi.

Ali AR aplikacije mogu da reše većinu tih problema. Fokus im je da pruže podršku vozaču tokom vožnje koja se ogleda u detektovanju pešaka ili biciklista, kako preko dana tako i noću ili u uslovima smanjene vidljivosti. Važno je napomenuti da je i dalje odgovornost na vozaču, ali na ovaj način ova tehnologija može pomoći u smanjenju rizika.

Ako ste se nekada našli u nepoznatom gradu znate koliki izazov može biti da pronađete određenu ulicu, objekat ili parking. Lutanje satima može biti zaista frustrirajuće i iscrpljujuće. To je onaj osećaj kada negde žurite i već kasnite na sastanak a potrebno je da se parkirate. Na tom parkingu koji jedino znate u nepoznatom gradu nema mesta, a za drugi, u okolini, ne znate. I onda počnete da lutate i da tražite. Vreme protiče, a slobodnog mesta nigde. Pri tom ste se i izgubili i potrebno je još minimum pola sata da bi došli na zakazani sastanak. Epilog, kasnite najmanje sat vremena. Međutim,  AR predstavlja rešenje u ovom slučaju, jer pruža pomoć navigacije. Vrlo korisno i praktično. Nervoza se smanjuje, a vožnja u nepoznatom okruženju postaje prijatnija.

Pored svega navedenog, AR može pomoći prilikom detektovanja drugih automobila ili prevoznih sredstava u saobraćaju, izmeriti njihovu brzinu i rastojanje, zatim upozoriti vozača o sigurnosnoj liniji na putevima itd.

Novi AR Nissan Qashqai

Pionir na tržištu u primeni AR tehnologije na teritoriji Srbije, u automobilskoj industriji, je AK Stojanov Auto iz Novog Sada. Oni su za Novi Nissan Qashqai razvili AR aplikaciju. Tako da sada ovaj automobil može da bude prezentovan i u proširenoj realnosti. Sve što vam je neophodno je da skinete aplikaciju sa Google play-a, AR Stojanov, odete na njihov sajt i potražite logo (gornji levi ugao) koji će vam poslužiti kao marker. Zatim pokrenete aplikaciju i uperite telefon prema logou na razdaljini oko 20-tak cm i sačekate nekoliko sekundi. Ispred vas će se pojaviti Nissan Qashqai. Veličina AR automobila zavisi od veličine markera (logo). U umanjenoj verziji se pojavljuje prilikom markiranja logoa na sajtu, vizit-kartici ili brošuri.

 

A ako želite da vidite i doživite pravu magiju možete posetiti AK Stojanov i pogledati AR Nissan u svojoj pravoj veličini.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *