Tango bojama

Priroda nam je dala tri osnovne boje, crvenu, plavu i žutu da se sa njima igramo, mešamo, mažemo i bojimo sebe i svet oko nas. Isto tako, priroda nam je pokazala da crvena može da bude simbol ljubavi, napretka, blagostanja i dugog života, ali isto tako može da asocira na smrt, opasnost i da predstavlja upozorenje. Istom plavom bojom je obojila i najotrovniju žabu na ovom svetu i dočarala nam ponos i lepotu jednog pauna. Žutu je razmazala visoko iznad nas da nam daje život i kapnula maleno zrno između ljudi da ih stalno žulja i svađa, Sunce i ljubomora.

One nas opijaju i zavode svojom lepotom, intezitetom i jačinom. Utiču na nas. Bude nas, pozivaju na akciju, uspavljuju, smiruju, uzbuđuju, razljućuju i šta već ne. Psiholozi su se složili o važnosti boja za ljudski život i emocije.

Crvena pečurka će nam prva privući pažnju i prosto mamiti svojom lepotom, ali u isto vreme će i odbijati jer predstavlja opasnost, otrovna je. Mi, verovatno, možda čak i intuitivno znamo da previše intezivna i naglašena boja upozorava i nekako joj sa oprezom i rezervom pristupamo. Ali isto tako previše neutralna, svetla i slaba boja izaziva ravnodušnost, osećaj beznačajnosti i manje opasnosti.

Tango bojama može da se zavrti

I upravo zbog toga čoveku je data mogućnost da ih meša i nijansira, baš kao i priroda. Da počne da igra tango bojama.

Vrlo je jednostavno. A pravila najlepše igre su sledeća:

  • Tango je ples koji asocira na ljubav.
  • Tango je inspiracija.
  • Za tango je potrebno vreme.
  • Tango zahteva koncentraciju, preciznost i gracioznost.
  • Podrazumeva potpuni sklad i jedinstvo.
  • Tango je zavodljiva igra.

Boje i duh kompanije

E sad, tango se igrao tako što je muzika pratila pokrete igrača i zbog toga je ovo jedna od najmističnijih igara na svetu. U ovom našem slučaju, boja treba da prati duh kompanije. Poznato je koliko boje igraju važnu ulogu u marketingu i da je logo, odnosno njegova boja ili kombinacija boja, jedna od najbitnijih stvari prilikom brendiranja. Na taj način kompanija prenosi poruku svojim potencijalnim kupcima, klijentima i poslovnim partnerima. Ono što je važno na početku je shvatiti koja poruka želi da se prenese. Ako se želi istaći energija, pozitivne vibracije, postojanost, bogatstvo i timski duh koristiće se narandžasta.

Potreban je potpuni sklad karaktera vlasnika kompanije i boje loga, neophodna je strast prema jednoj određenoj boji. Ne mora to da bude intezivno zelena, možda je to neka njena nijansa koja kod pojedinca budi neke emocije. Važno je to jedinstvo i šta ta boja ili kombinacija boja predstavlja za vlasnika.

Boje i poslovanje

Podjednako je bitno i čime se kompanija bavi, koju vrstu usluge pruža i u koje svrhe se proizvod koristi. Lek se ne može pakovati u crvene kutijice isto kao što ni limenka piva ne može imati ljubičasto-pink-purpurno-rozu nalepnicu. Ili, kako bi bilo da sedite u restoranu koji ima crne zidove. To ne ide. Svaki ugostitelj voli da se pojede što više/da zaradi što više. I zato ovde crvena ima pravu svrhu jer podstiče apetit, a isto tako je važna i žuta, narandžasta kao i sve njihove varijacije. Sve su to jednostavne cake i cakice koje povećavaju želju za ukusnim specijalitetima. Šta kažete i na tanjire u toj boji?

Tango je u stvari igra gde muškarac i žena otkrivaju očaranost i oduševljenost plesom u dvoje. Muškarce uči vođstvu i podseća ih na galantnost, a žene na nežnost. I taj duh treba da se prenese i na poslovanje, gde žena predstavlja boju, a muškarac je simbol duha kompanije i loga. To je potpuno jedinstvo. To je igra za dvoje.

Zašto su boje tako bitne za VR

Boje pričaju svoju priču i imaju ogroman efekat na posmatrača. Ponekad nije potrebno da se vodi dijalog između karaktera nego se cela priča može ispričati samo pomoću boja i na taj način se može ostvariti uticaj na gledaoca. Znamo da je VR vrlo moćan i da omogućava neverovatnu vizuelizaciju tako da nam boje, pred radnje i zvuka u tome mogu dodatno i višestruko pomoći.

Različite boje mogu da utiču na ljudsko biće na emocionalnom, psihičkom, pa čak i fizičkom nivou bez da ste toga svesni. Njihova uloga je zaista velika bez obzira da li se radi o slici, videu, filmu ili VR prezentaciji i one omogućavaju sledeće:

  • da gledaoca emotivno urone u priču,
  • skrenu pažnju na neki važan detalj i postave fokus,
  • daju ton celoj priči,
  • dočaravaju karakter glavnih aktera i njihovo emotivno stanje,
  • ističu interni/eksterni mir/nemir, stvaraju kontrast ili harmoniju,
  • smeštaju celokupnu priču u određeni vremenski period itd.

Sve to se postiže kombinacijom određene nijanse boje (Hue), intenzitetom/zasićenošću boje (Saturation) i vrednošću boje (Value = darkness/lightness).

YouTube / How filmmakers manipulate our emotions using color

Boje i VR

Poznato je da boje menjaju naše raspoloženje. Ova studija je dokazala, korišćenjem VR, kako boje mogu imati pozitivan i negativan uticaj na osećanja posmatrača i kako mogu da menjaju raspoloženje u svega nekoliko trenutaka. To je dosta važno sa stanovišta marketinga jer ostavlja dovoljno prostora da se putem boja utiče na potrošačke odluke mnogo lakše i brže nego ikad do sada. To je moguće upravo iz razloga jer VR pruža jedinstven osećaj uronjenosti u novo okruženje za svega nekoliko sekundi.

Ali isto tako, upotreba boja, putem koriščenja VR, može da ima benefite i u psihologiji, kod lečenja nekih zdravstvenih problema. A kako ovo istraživanje navodi, kombinacija boja i VR dovodi do odličnih rezultata.

Zavrtite se, zaigrajte tango bojama i nađite svoju kombinaciju koja budi emocije i strast.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *